كل اللي عرفني مقدرش ينساني //بقلم الشاعر عثمان عبد العزيز عثمان محمد

كلمات
م . عثمان عبدالعزيز عثمان محمد
------------------------------------------

شرقي  .....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
شرقي  ...                      شرقي مهما
                       تشرقي
غربي   ...                       غربي مهما
                       تغربي

ابعدي  ...                       ابعدي مهما
                      تبعدي
مسيرك تاني            تقربي وصدقيني                   
.                  هاتتعبي

لفي ودوري.                        عن حب
                       تاني ...
حاولي تجربي.                   حنان غير
                     حناني ...

انسي زماني ....                      انسيه
                       انسيه
انسي مكاني....                        بلاش
                       تيجيه

لكن لازم تعرفي              لازم تتعلمي
                     لازم تفهمي
كل اللي عرفني       ماقدرش ينساني
              ماقدرش ينساني

علشان انا الحب               والحب هو
                        انا
انا النعيم                     والهنا الطبيب
                    والدوا

          
الحنيه والاسيه.        مش هاتشوفيهم
                      الا هنا
الليالي الهنيه             مش هاتعرفيهم
                   الا معايا انا

                      
اهربي مهما تهربي       مع حب جديد. 
                         تاني
جربي مهما تجربي      حنان تاني غير
                       حناني

مسيرك ياحلوه                    من تاني
                      ترجعي
تيجي هنا                          تيجي ليا
                   وتخضعي

هوايا له الف            سلطان وسلطان
            عشان انا الحب 
هويا اقوي            من السحر والجان               
             انا دقات القلب

انا النعيم والهنا .     انا الحلم و المني
           صدقيني لما اقولك 
هاتسهري.              وتتحيري وتفكري
          لكن افهمي واسمعي

انتي في الاخر.                 مسيرك ليا
                    ها ترجعي
هنا من تاني                    هاتيجي ليا
                     وتخضعي
علشان بدايتك              ونهايتك لازم
                      تبقي معي 

انسي زماني .....                    انسيه
                      انسيه..
انسي مكاني.......                     بلاش
                      تيجيه

لكن لازم تفهمي .....        لازم تتعلمي
                كل اللي عرفني
               مقدرش ينساني
---------------------------------------------

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اصدقاء السوء وصفاتهم وطرق الابتعاد عنهم// بقلم الدكتور صالح العطوان الحيالي الحيالي

مثل ينطبق علي واقعنا(( ظل البيت لمطيره وطارت بيه فرد طيره )) // بقلم د. صالح العطوان الحيالي الحيالي الحيالي

وقاضي قضاة العشق قاتله الهوي/ بقلم الاستاذ توفيق محمد نظمي سرحان