علشان كده ..... انا مش هي (( بقلم عثمان عبد العزيز ))

عشان كده .... انا مش هي
*****************************
إياك خيالك                يصور في بالك
                 من اول وهله
مهما تحاول.                    تتمسكن ليا
لجل ما اصعب.                لو مره عليا
                   انا مش بنت
                     زي البنات
كلمه بقولهالك           مش هاعيدهالك
                انا مش سهله
مهما تحاول.                    تلف وتدور
ترسم ليا                      بحور وقصور
                  بلاش كلام
                   اسطوانات
                  لا ياعنيا انا
                    مش هي

ايوه انا رومانسيه     زي طبيعه أغلب
                       الناس 
عقلي بيتحكم فيا  الحب عندي شعور
                    واحساس
انا كرامتي فوق        كل اعتبار كرامه
                    وعزه نفس
عندي عزيمه             وإصرار انا شوق
                 للوجد يتحس
                 عشان كده انا
                    مش هي

جوايا انسانه بسيطه      بتحلم بأسره
                         وبيت
صريحه ومش عبيطه.    ياريتك تفهم
                          ياريت
                       ساعه الجد
                       ببقي قويه

بفكرك ببقي.              فجأه  في ثانيه
                  برد و رعد
                   وأعصار
بحذرك انا ببقي.             واحده تانيه
                 بركان صعب
                    من نار
                عشان كده انا
                   مش هي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اصدقاء السوء وصفاتهم وطرق الابتعاد عنهم// بقلم الدكتور صالح العطوان الحيالي الحيالي

مثل ينطبق علي واقعنا(( ظل البيت لمطيره وطارت بيه فرد طيره )) // بقلم د. صالح العطوان الحيالي الحيالي الحيالي

وقاضي قضاة العشق قاتله الهوي/ بقلم الاستاذ توفيق محمد نظمي سرحان